The first, the last, my everything ... Tom Leyden | C/A Planner

The first, the last, my everything

Tom Leyden, marketing manager bij Excelero, deelt zijn meetingmemoires


Tom Leyden (42) is vandaag vice president marketing bij Excelero, een Israëlisch start-upbedrijf in de wereld van de datastorage, met hoofdkwartier in – je raadt het al – Silicon Valley in San Francisco. Hoewel Tom de helft van zijn tijd in de Verenigde Staten of elders in de wereld doorbrengt, is hij ook maar een gewone Belg. Hij woont vandaag in Heist, en laat nu net daar zijn meetinggeschiedenis starten.


 

The first ... Heist

'De allereerste meeting van enige allure was er eentje in Heist, in de Anemos Beach Club. Gek genoeg woon ik daar nu zelf en ben ik zelfs lid van de club. Maar toen was ik nog Gentenaar en werkte ik voor DCT, ook al een storagebedrijf, toen uit de grond gestampt door meesterstart-upper Kristof De Spiegeleire', herinnert Tom Leyden zich. 'We kregen 35 internationale gasten, vooral Amerikanen, op bezoek voor een start-up marketing meeting. Voor het fungedeelte trokken we naar het strand van Heist om ons aan allerlei activiteiten te wagen en togen we ons in wetsuits om op zee te gaan peddelen. Ik herinner me dat het toch niet al te warm was, maar we hadden als give-away voor iedereen een fleecejasje, waar we 's avonds heel blij mee waren bij de oergezellige barbecue. Als ik er nu op terugblik: een zeer simpele down-to-earth aanpak, maar het had wel iets, daar allemaal samen rond de barbecue met onze fleece.'

... en Brugge

Hoewel er maar een de eerste kan zijn, wil Tom er toch nog een andere aanstippen uit zijn begindagen: 'Brugge. Wat een oerklassieker. Maar: werkt altijd. Ik werkte toen al als marketing manager voor Esko Graphics. We organiseerden toen een sales kick-off meeting met een dagje Brugge en afsluitend diner en award event in de lakenhalle van het Belfort voor een honderdtal leden van het worldwide sales team. Symbolisch ook: een historische locatie waar veel 'commercie' werd gedaan. Wat we vandaag 'business' zouden noemen. Voor ons Amerikaanse en Japanse publiek was dat een helluva-belevenis.'

Brugge en Knokke-Heist mogen dan al oerklassiekers zijn: als je buitenlandse gasten hebt, werken die bestemmingen altijd.

The last ... San José, California, via We Work

'Vandaag ben ik actief voor de Israëlische start-up Excelero, die ongeveer 70 personeelsleden telt en als kantoor de faciliteiten van WeWork gebruikt in Silicon Valley. Het handige daaraan is de flexibiliteit die je daarmee krijgt: je huurt wat je dagelijks gebruikt en neemt extra's als je die nodig hebt: office space in een andere We Work als je reist, meeting rooms, noem maar op. Met de app kun je op basis van een creditsysteem vliegensvlug een ruimte boeken die beschikbaar is. Parallelle sessies, break-out rooms: je vindt er zeer vlug de juiste constellatie. (De site bestaat al in het Nederlands, maar meer dan drie locaties staan daar nog niet op; nvdr). Zo hadden we onlangs een sales meeting in San José met 20 personen: dat was in een knip geregeld.'

My everything ... Beach House Hotel, Los Angeles

'Misschien wel een van de memorabelste events die ik opzette was een marketing off-site meeting toen ik bij DDN Storage werkte. We verbleven toen in het Beach House Hotel aan Hermosa Beach, met ocean view rooms. Als activiteit gingen we paddleboarden en tijdens de ochtendloopjes konden we walvissen spotten vanop het strand. Ik ben blijkbaar wel een echte 'beach boy', want zowel aan een avondje op het strand van Heist met de fleece aan als aan deze heerlijke zonovergoten meetings met zicht op het strand bewaar ik de beste herinneringen. Good vibrations!'

Het volgende event? Dat wordt mogelijk Hawaï, alweer aan het strand. Aloha!

Zelf ook je eerste, laatste en beste meetingervaringen delen?

Neem contact op met ludo@corporatepanner.be en wie weet delen we jouw meetingmemoires hier ook eens met de meetingplannende mensheid.

Terug naar overzicht