Zwitserland als meetingbestemming: een sterk merk | C/A Planner

Zwitserland als meetingbestemming: een sterk merk

Vol energie met de fiets door de Alpen rijden, overal op tijd komen en er nog een fris gevoel aan overhouden ook? Het kan! Zwitserland maakt het onmogelijke waar. Het lijkt wel of het centrum van Europa een kweekvijver is voor mensen met gevoel voor perfectie. In en rond de Alpen wemelt het van de sterke merken. In welke sector ook, steeds is het sleutelwoord 'kwaliteit'. Om het jullie gemakkelijk te maken, hebben we er vijf uitgepikt.

 

ricola.jpg
Ricola: de smaak van de Alpen in een kruidenbonbon

 

WAT?
De oorsprong van het snoepje is bijna romantisch te noemen. Er worden maar liefst 13 kruiden gebruikt, allemaal gecultiveerd in de toverachtige tuinen van Ricola zelf. Hou je van de natuur, idyllische plaatjes, eindeloze vergezichten en een frisse neus ? Aarzel dan niet om met je team de tuinen te bezoeken.

WAARVOOR?
Plaatselijke landbouwers worden zorgvuldig geselecteerd en cultiveren de kruiden met de uiterste precisie in een van de zes tuinen, die elk hun eigen karakter hebben. Chemicaliën zijn daarbij uit den boze. Kortom, natuurlijke kwaliteit met een onweerstaanbare smaak.

WAAROM?
Tussen alle vergaderingen door het energiepijl wat opkrikken? Een bezoek aan de kruidentuinen biedt  soelaas. Een expert legt uit hoe het hele proces van kruid tot snoep verloopt. Dat alles wordt op speelse wijze uit de doeken gedaan. Natuur, fun en bijleren tegelijk, waar wacht je nog op?

 

 

bmc.jpg
BMC: paradepaardje op twee wielen

 

WAT?
BMC is veel meer dan een sterk fietsenmerk. BMC Racing Team beschikt over een heuse kampioenenploeg met ronkende namen als Greg Van Avermaet, Richie Porte en Tejay Van Garderen. Daarnaast is er ook nog een eigen onderzoeks- en ontwikkelingscentrum.

WAARVOOR?
In het onderzoeks- en ontwikkelingscentrum Laboratoire Impec, gelegen in het dorpje Grenchen, staat ervaring en innovatie centraal. Niet alleen de aerodynamische fietsen, maar ook de wereldberoemde en indrukwekkende wielerpiste zijn daar een bewijs van.

WAAROM?
BMC biedt je een blik op de toekomst. Je kunt een meeting houden in een van de prachtige vergaderzalen en tussendoor een wedstrijdje fietsen onder collega's op de unieke piste. Een professioneel coaching team zal je opwachten voor begeleiding en een rondleiding.

 

 

rolex.jpg
Rolex: daar kun je je klok op gelijk zetten

 

WAT?
Rolex is een merk dat klinkt als een Zwitserse klok. De exclusieve horloges zijn uitgegroeid tot een waar statussymbool. Bovendien beschikt Rolex over een 'learning center', gelegen op de campus van het EPFL (École Polytechnique Fédérale de Lausanne).

WAARVOOR?
Rolex heeft aan de woorden 'perfectie', 'kwaliteit' en 'innovatie' een andere dimensie gegeven. Ook het EPFL getuigt hiervan. Het prestigieuze bouwwerk is een mooi staaltje van vooruitstrevende architectuur. Samen met je team kom je in een wereld terecht waar hokjesdenken niet bestaat en waar wetenschappers uit diverse disciplines samenwerken aan de toekomst.

WAAROM?
Je team wordt met open armen ontvangen voor een rondleiding. Bezoekers worden al snel besmet met de positieve energie die er heerst, onder het motto: werken voor de wetenschap is werken voor de ontwikkeling van de maatschappij. Het Forum Rolex is een indrukwekkende ruimte waar congressen en shows plaatsvinden. Alles is voorzien van de laatste technologische snufjes.

 

 

nestle.jpg
Nestlé: energie voor een perfecte dag

 

WAT?
Het voedingsmiddelenconcern Nestlé heeft een wereldwijde faam. Het is bekend om zijn babyvoeding, maar heeft ondertussen een indrukwekkend aantal hoogstaande merken in zijn stal. Wie kent KitKat, Smarties, Lion, Rollo, Vittel, Perrier, Nescafé en Nesquik niet?

WAARVOOR?
Nestlé staat voor kwaliteit, veiligheid, betrouwbaarheid en innovatie met minutieuze aandacht voor gezonde en smakelijke voeding. Het streven naar een gezonde en gelukkige samenleving is het objectief.

WAAROM?
Het concern is gelegen in de stad Vevey aan het Meer van Genève, een van de parels van de Zwitserse Rivièra. Naast het standbeeld van een vroegere inwoner, Charlie Chaplin, is er het beleveniscentrum NEST waar je team zal worden meegenomen op een spectaculaire multimediareis door de geschiedenis van de vele producten.

 

 

cailler.jpg
Cailler: meesters in goede smaak

 

WAT?
Cailler, de oudste Zwitserse chocoladefabrikant, heeft zijn ateliers in het stadje Broc in het kanton Fribourg. In 1819 stichtte François-Louis Cailler de maatschappij Chocolat Cailler, die aanvankelijk cacaopoeder en chocolade produceerde. Kort daarna vestigde hij de eerste Zwitserse chocoladefabriek.

WAARVOOR?
De chocolatiers zijn kunstenaars die met hun talent en passie de chocolade tot echte meesterwerkjes smeden. De rode draad doorheen het proces van boon tot chocolade is perfectie, wat leidt tot de unieke smaak.

WAAROM?
Onder leiding van een ervaren gids kun je met je team in de voetsporen treden van de pioniers van de Zwitserse chocolade. De vier uur durende excursie begint met een wandeling in het prachtige district Gruyère langs de rivier Jogne. Vervolgens krijg je een rondleiding in Maison Callier, waar uiteraard ook geproefd zal worden.

Contact

Switzerland Convention & Incentive Bureau
Myriam Winnepenninckx
+32 2 345 83 57
myriam.winnepenninckx@switzerland.com
www.MySwitzerland.com/meetings

Terug naar overzicht